Od 15. ledna 2025 je povinné používat pro tvorbu některých právních aktů vyhlašovaných ve Sbírce zákonů a mezinárodních smluv (e-Sbírka), konkrétně návrhů nařízení vlády a tzv. dalších právních aktů (vybraná sdělení, rozhodnutí a usnesení), systém e-Legislativa. Celý legislativní proces u návrhů nařízení vlády – včetně mezirezortních připomínkových řízení a předkládání vládě k projednání – probíhá v systému e-Legislativa. V tomto systému jsou nařízení vlády a tzv. další právní akty rovněž předkládány k publikaci v e-Sbírce. Jedná se o nové postupy, které vyplývají z požadavků zákona č. 222/2016 Sb., o Sbírce zákonů a mezinárodních smluv.
Dne 7. února 2025 byla schválena novela zákona č. 222/2016 Sb. (pozměňovací návrh ke sněmovnímu tisku 774), který současnou podobu ostrého startu e-Legislativy pozměnil v následujících bodech:
- Od 15. ledna 2025 se nemusí vytvářet a následně předkládat do MPŘ či komisím LRV za využití e-Legislativy návrhy vyhlášek – tato povinnost nastane až od 1. července 2025.
- Nový koncept tzv. „dokončení postaru“ – návrhy nařízení vlády zaslané do MPŘ před 15. lednem 2025 budou dokončeny „postaru“, tedy budou po 15. lednu 2025 předkládány vládě a k vyhlášení v e-Sbírce bez využití e-Legislativy.
Na webových stránkách www.kvalitavs.gov.cz v sekci Moderní legislativa je pro uživatele systému k dispozici metodická podpora, která zahrnuje uživatelskou dokumentaci, návody na nejčastější uživatelské situace při práci v systému, videonávody či záznamy ze školení.